Durant el 2022 s’obriran noves convocatòries per diferents subvencions per la transformació digital que beneficaran a les empreses de Catalunya i Espanya; és per aquest motiu que hem fet un recopilatori de “tot el que necessites saber sobre les subvencions per la digitalització d’indústria 4.0”
T’expliquem quines son les subvencions disponibles per la teva empresa i com pots optar a elles.

Com funcionen aquestes subvencions? 

Les subvencions per la digitalització s’anuncien a través de convocatòries, on s’especifiquen tots els requisits i les condicions que cal complir per poder-hi participar. En general, la convocatòria explica: l’objectiu del programa, requisits del beneficiari, tipus d’ajuda, terminis de presentació i d’execució, conceptes financiables i requisits.

Com a responsable de l’empresa cal que estiguis atent per saber si l’empresa compleix els requisits per optar a la subvenció i buscar el proveïdor adequat que et pugui oferir el servei que necessites (la majoria d’ocasions el proveïdor ha d’estar acreditat i/o dins d’una base de dades en concret). Un cop presentada la sol·licitud, si el resultat és favorable, podràs començar a treballar en el projecte juntament amb el proveïdor seleccionat, dins dels terminis establerts.

També pots estar al dia de tots els detalls del procés seguint a empreses com Innova IT a les xarxes socials, ja que comparteixen constantment informació important al respecte.

Quins tipus de subvencions per la digitalització existeixen actualment?

Cal tenir en compte que cada subvenció va dirigida a un sector o tipus d’empresa en concret; però per aquest 2022 està previst que obrin les següents convocatòries:

Kit Digital
kit digital logo

És una iniciativa del Govern d’Espanya, té com objectiu subvencionar la implantació de solucions digitals disponibles al mercat per aconseguir un avanç significatiu en el nivell de maduresa digital de les empreses del país.

Les empreses hauran de sol·licitar un cupó digital, que podran bescanviar-lo per paquets de solucions digitals, depenent de les necessitats que tingui l’empresa. Aquestes solucions son:

  • Lloc web i presencia a Internet: el principal objectiu d’aquesta solució és que puguis tenir una pàgina web per tenir visibilitat a internet.
  • Comerç electrònic: per crear la teva pàgina web de compra-venda de productes i/o serveis que utilitzi mitjans digitals per el seu intercanvi.
  • Gestió de les Xarxes Socials: obtenir les eines per promocionar la teva empresa a les xarxes socials.
  • Gestió de clients: per les empreses que necessiten digitalitzar i optimitzar la gestió de les relacions comercials amb els teus clients.
  • BI i Analítica: explotació de les dades de la teva empresa per millorar el procés de presa de decisions.
  • Serveis d’oficina virtual: ideal per implantar a la teva empresa solucions interactives i funcionals que permetin la col·laboració més eficient entre els treballadors.
  • Gestió de processos: ajudarà a digitalitzar i/o automatitzar processos del teu negoci, relacionats amb els aspectes operatius o productius.
  • Factura electrònica: amb aquesta solució podràs tenir digitalitzat el flux d’emissió de les factures als teus clients.
  • Comunicacions segures: gràcies a aquesta solució disposaràs de seguretat en les connexions entre els dispositius dels teus treballadors i de l’empresa.
  • Ciberseguretat: l’objectiu d’aquesta solució és proporcionar seguretat bàsica i avançada pels dispositius dels treballadors.
Per optar al Kit Digital has de complir amb els següents requisits:
  • Ser una petita empresa, microempresa o autònom
  • Estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries i de Seguretat Social
  • No superar el límit d’ajudes de minimis
  • No tenir l’empresa en consideració de crisi
  • Realitzar el test de Diagnòstic Digital per identificar les solucions més adequades per la teva empresa.
  • Complir amb els límits financers i efectius que defineixen les categories d’empreses.
  • Estar en situació d’alta i tenir l’antiguitat mínima que s’estableixi en cada convocatòria.
  • No estar subjecte a una ordre de recuperació pendent de la Unió Europea.

Podeu trobar més informació sobre cada solució del Kit Digital fent clic aquí.

Cupons Indústria 4.0

Son una tipologia d’ajudes que es troben dins dels cupons de la competitivitat d’Acció. Els cupons d’Indústria 4.0 tenen per objectiu accelerar la transformació tecnològica i impulsar la competitivitat de les PIMES de Catalunya. Podem optar a dos tipus de cupons:

  • Cupons de Diagnosi: Actuacions destinades a la contractació de serveis d’assessorament per la realització d’un diagnosi de l’empresa:
    • Detectar oportunitats d’incorporar tecnologies 4.0
    • Establiment de plans de transformació que incloguin les oportunitats detectades.
  • Cupons d’Implantació: Actuacions destinades a la contractació de serveis d’assessorament a proveïdors acreditats per la implantació d’actuacions del pla de transformació cap a la indústria 4.0 de l’empresa.
    • Integració de tecnologies de la indústria 4.0.
    • Realització de proves pilot o testeig de tecnologies.
    • Accés a infraestructures tecnològiques, instal·lacions o arquitectures singulars.
Per optar als cupons d’Indústria 4.0 cal complir amb alguns requisits:
  • Ser una PIME
  • Antiguitat mínima de 2 anys
  • Tenir establiment operatiu a Catalunya
  • No excedir 200.000€ en concepte de minimis (2019-2021)

Podeu trobar més informació sobre els cupons d’Indústria 4.0 fent clic aquí.

Com aplicar a les subvencions de manera fàcil?

Sabem que tot el procés per aplicar a una subvenció per la digitalització pot ser complex i confús, per això et recomanem que comptis amb l’ajuda d’empreses amb experiència per donar assessorament i oferir-te solucions: Innova IT és una d’aquestes empreses.

A Innova IT t’oferim assessorament i acompanyament per fer les sol·licituds de les ajudes disponibles per la teva empresa. Som consultors acreditats per Acció per oferir assessories i suport durant tot el procés de transformació digital de la teva organització.

En el procés tindràs:

  • Assessorament personalitzat
  • Acompanyament en la tramitació
  • Informació i gestió continua
  • Solucions adaptades a les necessitats

Pots sol·licitar més Información omplint el següent formulari.

T’agradat aquest article?

Rebi setmanalment en el seu correu electrònic nous articles sobre tendència indústria i tecnològica i indústria 4.0.
Subscrigui’s a nostra newsletter


Si vol més informació o té preguntes o idees que li agradaria compartir amb Innova IT: enviï’ns un missatge a comercial@innovait.cat o ompli el formulari a continuació i li respondrem al més aviat possible.
Per a una cosa més específica i concret, demani’ns cita prèvia i visiti’ns en les nostres instal·lacions.